Popularne mity na temat linkbuildingu. Co działa, a co nie?

Październik 31, 2016

Budowanie profilu linków

Zastanawiasz się, czy linki z katalogów SEO jeszcze działają? Bardzo dobrze, że trafiłeś właśnie do nas, bo dziś omówimy typowe mity na temat linkbuildingu, wyjaśnimy czym różni się link pozyskany z prywatnego zaplecza a profilu na otwartym forum internetowym. Utarte mity na temat pozyskiwania linków SEO.

  1. Mit: Linki z Facebooka budują ranking w Google
    Nie, nie budują. Wielokrotne case’y potwierdzają, że linki pozyskane z Facebooka nie mają bezpośredniego przełożenia na pozycję strony w wyszukiwarce Google. Podobnie jest zresztą z Twitterem oraz wieloma innymi serwisami stricte społecznościowymi. Mogą jednak wpływać na zwiększenie zaufania względem witryny jak i różnicować jej profil linków. Dobry content odpowiednio wypromowany w serwisach społecznościowych może przełożyć się również na ruch refferal oraz promocję samego profilu (zwiększenie ilości obserwujących). Tym samym późniejsze dotarcie z nowymi ofertami będzie na starcie możliwe do wykonania dla większej grupy internautów.
  1. Mit: Linki z katalogów zostały zdewaluowane
    Linki z katalogów o kilkuletnim stażu i ugruntowanej pozycji rynkowej, mimo że bez anchorów EM, mają wpływ na budowę szeroko rozumianego autorytetu domeny. Trudno oczekiwać o linków w formacie URL (dominujący trend w kontekście katalogów SEO) budowania pozycji na trudne frazy o dużym obłożeniu konkurencyjnym.
  1. Mit: Linki exact match to zbyt duże ryzyko
    Z kolei linki typu: brand + URL mają na tyle niski wpływ na budowę pozycji konkretnych słów kluczowych, że żadna kampania SEO nie może się bez nich obejść – szczególnie kiedy z jakichś powodów optymalizacja nie została dopracowana do granic możliwości.
  1. Mit: 1 domena = 1 link
    Mimo że 2 BL z 2 różnych domen to (w dużym uproszczeniu) lepszy scenariusz od 2 BL w obrębie tej samej domeny, to wielu specjalistów ds. SEO dewaluuje wartość kolejnych linków zdobywanych z tego samego serwisu. Niesłusznie. Zaplecze SEO może rozwijać się równolegle do serwisu docelowego, a link pozyskany z każdej kolejnej podstrony może mieć realne przełożenie na widoczność domeny w SERP.
  1. Mit: Istnieje przepis na idealny profil linków
    65-procentowy udział linków brandowych w stosunku do EM oraz linków mieszanych to jeszcze żaden argument, dla którego Twoja domena będzie mogła pochwalić się satysfakcjonującą widocznością w Google. Profil linków jest kwestią b. indywidualną i nawet większościowy udział BL typu EM nie przesądza o tym, że pozycjoner wystawia domenę na ryzyko filtru algorytmicznego. Jest wiele domen które pomimo posiadania ponad 80% anchorów EM przechodzą od lat każdy update bez najmniejszych komplikacji. Ryzyko jest jednak zwiększone i profil linków warto budować w oparciu o rozsądniejsze proporcje.

Jeśli szukasz sposobu na pozyskanie linków według przyjętej przez siebie strategii sprawdź co do zaoferowania ma sklep.siteseo.pl. Jest to sklep oferujący pakiety SEO które można wykorzystać do pozycjonowania swojej strony internetowej bądź stron swoich Klientów. Składając zamówienie możesz zadbać o różnorodność wykorzystywanych źródeł, a podając dane do zlecenia zdefiniować jak dużo linków brandowych, naturalnych i em chcesz pozyskać z określonych pakietów.

By admin

Ciekawe informacje, porady, rozwiązania na różne tematy.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij